onsdag den 20. november 2013

Julegaveønske // Pelican Chair

Jeg har valgt at vise nogle af mine juleønsker. Et ønske pr indlæg. Ingen lange lister med designerting som ligner alle de andre. Bare nogle få særlige ønsker, som også fortæller lidt om mig.

Ønske #1 Tine Wessel broderi

Ønske #2 Rensdyrskind


Pelican Chair af Finn Juhl, 1940


Se lige hvor smuk den er. Gæt om den ville passe perfekt ind?

Et tåbeligt og uopnåeligt ønske. Men den er så gennemført perfekt. Pris ukendt. Jeg har fundet den i pink, uden knapper til knap 45.000 kr.
Men altså, hvis der skulle være nogen i min familie, der pludselig vandt et par milioner, så ville dette være en helt fin og passende gave....

Eller det er faktisk løgn, alt i mig siger at det ville være forkert at bruge så mange penge på en stol. Uanset hvor smuk den er, og hvor perfekt den ville passe ind. Så er der her i huset mange andre ting, som 45.000 snildt kunne bruges på, som ville være mere fornuftigt. Men man har da lov at drømme ;-)

2 kommentarer:

Marina sagde ...

Å jeg ELSKER også den stol og har gjort det i så mange år men ja den er DYR. Til en vis grad kan man forsvarer dyre møbler med at man jo har dem hele livet og at de også går i arv eller kan sælges uden kæmpe tab, men lige meget hvor meget man står på hovedet med sine forklaringer så er den bare ekstremt dyr.

Cecilie sagde ...

Jeg er helt enig med dig der. Tiden er dog ikke til dyre møbler for os lige nu ;-)