mandag den 11. november 2013

Forberedelser

Jeg er et jule menneske. Jeg elsker julen.

Sidste år holdte vi for første gang jul hjemme, med mine forældre, min ene søster, svoger og deres børn. Det var så skønt. Jeg troede faktisk det ville være stressende, men jeg er planlægningsmenneske og laver lister til alt. Jeg elsker planlægningen og forberedelserne, nok mere en selve festen/dagen/oplevelsen. Sådan tror jeg faktisk vi er mange der har det.
Vi holder jul hjemme igen i år. Vi er enige om at det var så dejligt, at vi gerne vil blive ved med det, og så skiftevis inviterer vi min og mandens familie.

Jeg er allerede nu gået i tænkeboks over bordpynt og julekonfekt/overraskelser. Menuen ligger jo ret fast, så jeg kan give los med alt det andet, og jeg er allerede godt i gang.

Måske fordi vi jo har været tidligt ude, med at snakke med familien om hvordan og hvorledes dagen kommer til at forløbe, så er jeg på mystisk vis begyndt, at se lidt for julede elementer dukke op i mit hjem. Jeg skal også virkelig holde mig i skindet, for ikke at finde julepynten frem, under påskud af at gennemgå det. Men jeg ved jeg skal holde mig fra det, ellers er der pludselig lyskæder overalt.












Billedet af BR samlebogen er faktisk bare beviset på at julegaverne til børnene i familien er klaret. Der var en der blev meget lykkelig da hun kom hjem og så alle de klistermærker.


Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer: