lørdag den 9. november 2013

Juleforberedelser #1

Undskyld min sporadiske måde at blogge på.
Mit arbejde har det med at klynge sig samme, og i de dage blogger jeg sjældent. Til gengæld har jeg masser af tid til at tage billeder og lege med bloggen de dage hvor jeg har fri. Nogle gange bliver børnene selvfølgelig prioriteret højere, og bloggen kommer til at stå stille hen, lidt for længe, hvis du spørger mig.

Arbejdet tog mit fokus, men nu er jeg igang med 6 fridage i træk, og har planlagt at være flink ved min blog, og mine læsere :-)
Jeg startede dog ud med rengøring af hele huset, der var dog intet der var værd at blogge om. Min moppe knækkede...

Idag har vi lavet lidt julekreahygge. Min datter og jeg. Jeg lavede "diamanter" til en lille værtindegave til svigermor i morgen, og Trunten malede cirkler som bliver syet sammen til en lille guirlande ting. Hun gjorde sig dog ikke særlig umage med de billeder, hvilket lidt sårer min stolthed, men den må jeg jo bare æde.

Jeg fik også foldet lidt julestjerner, det tror jeg jeg har gjort hvert eneste år, siden jeg var barn. Et par stykker har bedt om vejledning til disse to kreationer på IG, derfor kommer der lige et par links til,  hvor det hele er pædagogisk beskrevet.







Undskyld de mørke billeder, men var det overhovedet lyst idag?
 Vejledninger:

Flettede stjerner (jeg stoppede ved punkt 8)

Papir diamant

Jeg har lige fået ny kridhvid voksdug ind af døren, samt en jule voksdug. Det er et must i vores familie, da vores spisebord er teaktræ, og jeg orker ikke at holde konstant opsyn med små fedtede børnefingre og deres vandglas. Derfor er vi storforbrugere af voksduge, og jeg vil gerne give min anbefaling til et sted, hvor jeg ofte selv handler. Mere om det en af de kommende dage.



Follow on Bloglovin

2 kommentarer:

Marina sagde ...

Sådan er det jo. NOgen gange gør de sig umage, andre gange ikke. Er vi andre ikke på samme måde? Ihvertfald fine ting i har haft gang i.

Cecilie sagde ...

Lige nøjagtigt. Det er det med at have fokus på processen og hyggen, og ikke tænke i resultat.