lørdag den 31. august 2013

Klar til efteråret

Så er det i dag sommeren slutter.

Jeg er jo klar til efteråret, som jeg har skrevet om før her og her. Og jeg er ved at få mine lange lister ajourført (ja jeg er en af de kvinder). Jeg skriver lister af mange grunde, men især fordi jeg bare ikke kan lade være. Indkøb til vores børn har jeg virkelig behov for at sætte lidt i system. Med Trunten har vi bare købt hvad vi ville have, men da indtægten ikke har ændret sig synderligt med familieforøgelsen, så er vi nødt til at prioritere og sætte indkøbene lidt i system. Vi gør det samme med madindkøb.

Forleden fik jeg prøvet flyverdragt og vinterjakke fra sidste år på Trunten. Det passer stadig, men måske skal der lidt nyt til, alt efter hvor meget hun vokser henover vinteren. Eftersom hun lige har taget et gevaldigt ryk i vejret, regner jeg ikke med at hun vokser vildt vinteren over.

Lige nu står den på uldundertøj, sutsko og huer/handsker til begge børn.

Valget er faldet på uld/silke blandingen fra Engel. Så nu kan mine børn gå vinteren i møde, lune og tørre.

Uldundertøj herfra // sutsko herfra


Sutsko er ikke på plads endnu. Vi bor i et koldt hus, og Trunten har klare holdninger til fodtøj generelt og især noget hun har på mange timer indendøre. Så jeg overvejer disse fra Petit by Sofie Schnoor som hun rigtig kan putte sig med, men de er nok ikke tøsede nok til hende. Ludvig har heldigvis ingen holdninger endnu, og jeg synes han kunne være så fin i dem af sælskind fra Petit Nord, og de smarte sneakers fra Living Kitzbühel er virkelig fine. Men jeg vil da gerne være ærlig og sige at Bassen ikke får nogle af dem, de er alt for dyre til vores budget dette efterår.


Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer: