fredag den 2. august 2013

Sommerhus

Vi er på 2. Dagen i sommerhus. Jeg har netop puttet ungerne efter en meget varm solskinsdag. Og sidder nu med en halv liter hjemmebrygget polterabend øl i hånden. Lyder det idyllisk? NOT!!

Vi tog i sommerhus i går. Endelig bare familien samlet. For første gang i månedsvis har vi intet praktisk der skal ordnes. Intet bryllup der skal forberedes. Vi står fuldt ud til rådighed for børnene. Er børnene enige?

Jesper skulle på arbejde i dag. Så han tog afsted ved middags tid og kommer hjem om et par timer. Med den sidste færge. Ida har set prinsesse film hele dagen, Ludvig har hængt mig om halsen og pylret. Ida har kaldt mig dum, plaget om is, slik osv og mast Ludvig konsekvent hver gang han nærmer sig hende. Hvilket betyder drengen skriger.
Ingen har gidet spise deres aftensmad. Ida er sur over at være alene med os og savner hele resten af familien. Ida forstyrrede putningen af Ludvig, så det endte med en pige der selv faldt i søvn og mig der sad og sagde ssshhh i en halv time.
Nu har jeg taget en øl. Bare fordi jeg synes jeg har fortjent det.

Jeg ved vi lige skal slibe kanterne af. Og Ida skal vide vi er der, så hun ikke konstant behøver at teste grænserne. Lige nu ville jeg bare ønske det gik hurtigere, så jeg kunne være glade feriemor, istedet for sure politimor.

Yes akavet brudepar til deres polterabend der skulle lære at danse. Ydmygelsen ville ingen ende tage.... Især vores yndige tøj. Jeg havde ellers forsvoret at jeg ville skride, hvis nogen klædte mig ud til mit polterabend. Vi bor i provinsen.... Life sucks ;-)

Øllen er god, en anelse hvedeagtig, just the way we like it.
Blogindlæg er skrevet på min iPhone. Deraf kvaliteten.
Edit : Min søster kommenterede på dette indlæg, med god grund. Hun var ret fornærmet over min tone, og om det hele bare var noget møg?

Sådan var det slet ikke ment. Det jeg skrev om mit polterabend var dybt ironisk ment. Det var en fantastisk dag. Og der var intet galt i at være klædt ud. Jeg blev på ingen måde ydmyget. Jeg var i dårligt humør den dag jeg skrev indlægget, det smittede tydeligt af på formuleringen. Men min polterabend den var perfekt. Undskyld jeg kom til at udtrykke det anderledes.

Men jeg holder fast i at det var provinsielt ;-) ment på den mest positive måde muligt :-)

Ingen kommentarer: