fredag den 14. juni 2013

8 måneder

Det er efterhånden en kliche af en kliche... Men jeg kan ikke følge med.

Ludvig har aldrig været spæd. Det mener jeg. Han er født som baby, ikke spædbarn. Det stadie sprang han over. Han var 4605 g og 56 cm. Han var stor. Men han var og er vidunderlig.

Nu er han 8 måneder. Han er ved at blive et barn, istedet for baby. Om 2 måneder starter han i dagpleje. Og to måneder er vore symbiose officielt slut. Og hvilken symbiose. Han er min baby, ingen tvivl om det. Igen en kliche. Måske er det fordi jeg ved han er den sidste, måske fordi han bare er så lille og uskyldig i forhold til Ida. Måske er det fordi han er en dreng. Jeg ved det ikke, jeg ved bare at vi er helt forgabt i hinanden.

Sundhedsplejersken var her i går, da han blev 8 måneder. Han "bestod" boeltesten med glans, hun mente han kunne have klaret det for en måned siden. Jeg var ellers bekymret for om han kunne høre klokkerne, da han har væske på begge øre. Men det kunne han fint.
Hun havde heller ikke før været ude for at en baby til boeltesten var overalt, og konstant kravlede og og trykkede på hendes computer. For derefter at kravler over og sætte sig op og lege med sit legetøj, for til sidst lige at søge lidt tryghed hos mor, og give store mysser. Pludselig kunne jeg se ham med andre øjne, Gud hvor har han travlt, og hvor er han langt fremme.

8 måneder, 10,3 kg og 75 cm (en indskudt bemærkning, Ida havde den størrelse, da hun var 1 år)

Status
- Ludvig kan babytegnet for drikke, vi prøver at indfører for tisse og lort også.
- Nægter flasken, men ammes stadig 3 gange ca. Men spiser og drikker sufficient, så det er ren og skær tryghed og hygge.
- er blevet nemmere at putte. Nogle gange lægger han sig bare til at sove, andre gange skal han nusses (kraftigt) på ryggen indtil han sover. Og lægges ned 1000 gange.
- elsker at være udenfor, søger terassedøren konstant, og i solskin er vi i haven næsten hele dagen.
- hader stadig at blive tørret i hovedet.
- er så god til at få tøj på og af. Og at komme i bad. (Sådan har det ikke hele tiden været)
- elsker sin søster, og søger hende og møffer hende konstant.
- studere ting med øjnene og fingrene, ikke med munden.
- har intet pincetgreb endnu.
- en del af hans sult dækkes af de magasiner han konstant stjæler og æder ;-)
- han spiser rigtig mad, ikke mos. Rugbrød kører han ind i en lind strøm.

Jeg glæder mig så meget til de næste måneder, tiden må gerne stå stille, men jeg synes det er fantastisk hvor meget han lærer hele tiden.

Lige nu har vi et lille projekt der hedder, mor siger farvel og går OG kommer tilbage igen....wauw....
Vi er i adskillelsesperioden, og den skal vi helst trygt og godt igennem, så er han forhåbentlig ude af det, når han starter i dagpleje som 10 måneder.


Ingen kommentarer: