torsdag den 5. december 2013

Julemånedens traditioner

Udover massiv hygge, nærvær og magi. Så er julemåneden også der, hvor vi holder gang  i traditioner og ritualer. Noget af det der er aller vigtigst for en magisk barndom. 

Julekalenderne på DR1 og TV2 kommer jo ret sent, men heldigvis viser ramasjang Jul på Slottet. Og den holder vi fast i at Ida får lov og tid til at se. 

Derudover har vi fundet en app med en ny HC Andersen historie hver dag, samt den skønneste Bjarne Reuter bog, gratis, med den nysgerrige pige Anna og hendes bamse Johnson. 

Den er intet mindre en genial. Kan kun anbefales. Mim datter er fem og er helt opslugt af historien. Kapitlerne er passende til godnat læsning. Og jeg selv glæder mig til at læse videre hver aften. 



Kan findes i app store. 

2 kommentarer:

Marina sagde ...

Elsker den bog (og hele serien). Min Anna (!) på 8 er også vild med dem.

Fatter ikke og har aldrig fattet hvorfor de julekalendre skal sendes så sent. Den på TV2 er da kun til mindre børn og så sender de den længe efter sengetid. Dumt.

Cecilie sagde ...

Jeg har aldrig læst de andre bøger. Men dem skal jeg da have skaffet. Der var dog næste krise, da hovedpersonenen ytrede sig om at hun jo godt vidste nissen ikke eksisterede....