lørdag den 21. december 2013

Vintersolhverv

Først vil jeg lige sige at det ikke er fordi vi er gået i stå, at jeg ikke blogger. Jeg er bare blevet så mættet af alle de give aways der overalt, at almindelige indlæg drukner i mængden. Jeg deltager i nogen, men ikke særligt mange. Jeg gider ikke. Jeg glæder mig på den front til januar. Til normalitet og inspiration og spændende indlæg i blogland igen. Derfor er der nok ikke nogen der savner mine indlæg, for de ville alligevel være druknet.

Det der dog ligger mig på sinde, som kræver et indlæg, er dagen i dag.
D. 21/12. Vintersolhverv.

For mig er traditioner og ritualer enormt vigtige. Som jeg har sagt før, er det vigtigt for mig at gøre barndommen magisk, for mine børn. Der hjælper traditionerne.
Idag vender dagene, sommersolhverv fejrer vi med Skt hans, men vintersolhverv bliver nogen gange glemt i julens planer. Juleaften er jo oprindeligt et fejring af lyset, og det er den i særdeleshed for mig, historien om Jesus er blot en god historie i den forbindelse. Det vi fejrer er at vi går mod lysere tider. Og vi finder et lyspunkt, hvilket er tiltrængt, her i de mørke måneder.

1 kommentar:

Københavnerhjerte. sagde ...

Jeg hiiiiger efter de normale, inspirerende indlæg.
Er os fyldt til randen af alle de konkurrencer, give-aways og jeg skal komme efter dig.
Går en laaaang bue udenom dem - så langt man nu kan i cyberspace. :-p

Så jeg glæder mig os til der bliver skruet en gang eller tre ned for det.

Håber du havde en god lørdag.

Glædelig jul.