fredag den 19. juli 2013

9 måneder

Om mindre end en måned sender jeg min lille baby i dagpleje, jeg ved ikke om han er klar til det, men jeg er bestemt ikke. Synes egentlig heller ikke han har det store behov for at komme ud blandt andre endnu, han har bare brug for din mor. Men sådan er det nu en gang. Jeg ha ikke mulighed for at gå hjemme længere tid, så afsted ud i den store verden må han. Men jeg ved at det bliver med en del tåre fra min side af....forhåbentlig kun fra min side.

D. 13. juli blev Ludvig 9 måneder. 9 måneder store dreng.
Det er nu man virkelig kan se at vi er sociale væsner, han charmer og lave kunstner, da han ved det fremkalder en reaktion, det er herligt. Og til tider en anelse frustrerende. Især når skeen ryger på gulvet for 120. gang, og han smadrer rundt i maden uden at noget kommer indenbords. Nogle siger det er fordi han er en dreng. Men jeg mindes virkelig ikke at Ida svinede så meget, hun var mere fokuseret på at få maden ind. For Ludvig går det ud på, hvor meget der kan ryge på gulvet på en gang, og hvor meget det kan sprøjte, larme, svine....sådan virker det i hvert fald.

Ludvig kan nu
- kravle op og ned af sofaen
- stå frit uden at holde ved, og sætter sig ret kontrolleret ned (for det meste)
- vinke
- vise hvor stor han er 'sååå stor'
- klappe
- spise mad i alle hans vågne timer
- sove på sit eget værelse, hurraaaa
- nøjes med at blive ammet til natten, og så om morgenen (hvilket stoppes lige om lidt, når jeg kan tage mig sammen)
- blive passet af bedsteforældrene, og har prøvet det flere gange, også med overnatning
- stadig ikke bide så hårdt, tænderne er på vej, men ikke brudt igennem. Det har nu stået på i 14 dage.
- pjaske helt vildt når han bader, og elsker virkelig vand.

Han er bare så skøn og dejlig og lige til at mysse på de store tykke kinder hele tiden. Hvilket jeg også gør så meget jeg kan komme afsted med, for lige om lidt skal han passes af en anden dame. En der ikke lugter af mor, som vil ændre det hele. Ved godt det ikke er til det værre, men puha. Og så snakker vi slet ikke om at jeg også skal starte på arbejde igen....jamen hvor blev min barsel af?

Billedkavalkade, fordi han er lækker











Ingen kommentarer: