lørdag den 21. september 2013

Trunten 5 år

Endelig kom dagen. Hun vågnede klokken 5 om morgenen og kom ind til os....eller mig, manden var lige gået ned med den sure/vågne Ludvig.

Her i huset har vi virkelig svært ved at indføre morgensang og vækning af børn på fødselsdage. For de står så monster tidligt op, at jeg ikke kan komme dem i forkøbet.

Så der lå Trunten og begyndte så selv at synge fødselsdagssang. Tillykke med dagen skat.

Vi puttede lidt og listede os så ned efter gaverne som lå og ventede i stuen, der var mand og basse faldet i søvn på sofaen. Og vi listede op i seng igen og åbnede pakker.

Ingen overdådighed i år. Men nok den bedste gave en 5 årig My Little Pony fan kan få. Helt nye dukker, som slet ikke fåes herhjemme endnu. Fordi hun har set den nyeste film fra USA, hvor ponyerne bliver til rigtige mennesker. De var et hit. Hun startede med at få to, jeg håber vi kan skaffe de sidste inden jul, så hun har dem alle.
Glimmer ballerinaer fra H&M er en genganger. Og nyt gymnastiktøj, fik hun af Ludvig dagen inden, da hun skulle til gymnastik.


Søndagen inden havde vi holdt stor familiefest for hende. Men boller, kakao, lagkage og brunsviger. Tur på legepladsen og pizza til aftensmad. Alt lige efter Ida's hoved. Og hun havde en fest.
Fantastiske gaver. Sminkehoved, prinsessekjole, tøj til build abear bamsen, barbie, sko og storpige bøger. Der var lutter gode sager.




På hendes fødselsdag kom børnehaven. 16 børn på 4-5 år. Jeg fik taget billeder mens de spiste og legede. Men skattejagten fik jeg ingen billeder af desværre. Næste gang hyrer jeg en fotograf. Og husker at jeg også er ejer af et videokamera....

Det var en super fest. Ida nød opmærksomheden. Frabedte sig sang og høje råb, ville gerne have 5 små raketter, ingen store, da hun ikke kunne lide de høje lyde. Jeg må sige jeg er lidt stolt at min pige, selv kan formulere sine behov på den måde.

Generelt var jeg vildt overrasket over hvor søde alle børn var, så hjælpsomme og drillende på den sjoveste facon. Og under skattejagten var de så gode til at samarbejde at både vi og pædagoger var ret overraskede. Vi har en generation af børn, der virkelig arbejder for fællesskabet her i vores lille landsby. Vi kan vidst godt være stolte.

Det var nogle dejlige dage.



Jeg viser ingen billeder fra børnefødselsdagen, da jeg ikke har claret det med børnenes forældre.

Ingen kommentarer: