torsdag den 31. oktober 2013

Kreativitet, eller tyvstjålen ide

Jeg anser egentlig mig selv for forholdsvis kreativ. Men nogle gange må jeg erkende at jeg bare kopiere ting jeg ser. Man kan sige det er at lade sig inspirere, men oftest kan man ikke se hvad jeg har gjort anderledes end den oprindelige ide. Nogle gange er det jo ok. Det er jo fint at kunne følge en opskrift eller en diy. Og det er måske der mine evner ligger. Jeg er god til at omsætte opskriften til noget brugbart. 

Instagram er et mekka af inspiration, jeg må indrømme at jeg har mapper på min telefon med screenshots af ideer jeg er faldet over. Jeg følger nogle simpelthen fordi de er kreative masterminds, og jeg kopiere dem rask væk. 

Mange sælger deres fine kreationer, og jeg er villig til at betale for det jeg ikke selv kan, men jeg må også indrømme at jeg nogle gange bare lurer deres ide af, og så laver det selv. Men mange af ideerne får jeg alligevel aldrig udført. Og det der ligger mig nærmest er faktisk at være ærlig om, at jeg har fået ideen et andet sted fra, jeg går ikke rundt og bilder folk ind at jeg har opfundet den dybe tallerken. 

Jeg ville egentlig vise med dette indlæg hvad Trunten og jeg fik lavet i weekenden. Ideen er nemlig snuppet fra leizyb.dk, hvor hun viste de fine kasser på hendes instagram. 



Da jeg så dem, var jeg nødt til at lave dem til Truntens værelse, jeg prøver at optimere det til et storpige værelse, og de her kasser synes jeg er er så tilpas storpigevenlige at de skulle laves. De er også så nemme at lave at Trunten kunne være med til det. Så vi malede og klippede og klistrede sammen. Det er det bedste ved kreativitet.

Jeg vil lige slutte af med nogle af de sider jeg læser som er super inspirerende, kreamæssigt.

leizyb

myminmy

monsterscircus

molliemakes

karla-bum-bum

Jeg læser mange flere, også en del med strikke og hækleopskrifter, men den slags sysler bliver det ikke så meget til for tiden.

2 kommentarer:

Marina sagde ...

Hey hvor er de fine.

Altså man behøver jo ikke selv finde på alt, det er som du skriver helt ok at låne lidt gode ideer rundt omkring. Der hvor det bliver lidt anstrengende er hvis folk kun kopiere én anden for så er det som om man helt mister sin egen stil. Det gør du jo slet ikke. Du har din egen stil også selvom du låner ideer andre steder fra,

Cecilie sagde ...

Du har helt ret. Jeg håber da også at de fleste bloggere, vælger at blogge for at inspirere og blive inspireret :)