fredag den 4. oktober 2013

Hjemmedag

Trunten havde en dårlig dag i går. Hun er en sensitiv pige, som har brug for at kunne trække sig en gang i mellem. I går var alt galt og alt var gået skævt i børnehaven, for mange børn, for meget larm, for mange der hev i hende. Og da hun kom hjem, havde hun en mor, der konsekvent holdt fast i, at hun ikke måtte få en is. Og det var dråben.
Så allerede i går aftalte vi, at fredag var hjemmedag.
Bare hende og mig.

Så i dag har den stået på mor/datter hygge.







Ufatteligt hvad man kan nå på en dag, hvis man slår hjernen fra og bare følger med.

Vi har leget byttebixen (inspireret af Ramasjang program), samlet ikea skab, tegnet med glimmerlim og lavet kastanjedyr. Derudover nåede jeg at støve af, støvsuge og vaske gulve. Alt det inden vi hentede Ludvig og fik mormor, moster og fætter til kaffe og småkager. Derefter stod den på aftensmad, tegnefilm og fredagsslik. Vi kom helt ned i gear, og vores weekend er startet på hyggeligste måde.
Jeg elsker at jeg har mulighed for disse dage med mine børn.

Ingen kommentarer: