mandag den 3. februar 2014

Formland UP/Graded

Dem der følger mig på instagram, ved at vi havde ret besværlig tur til Herning.

Bilen vi kørte i gik i stykker 60 km syd for Herning, så stod vi der og ventede på Falck. Vi overvejede lidt forskelligt, men blev enige om at offentlig transport ikke var en mulighed. Så jeg måtte nok bare æde den, og indse at jeg ikke nåede messen.
Men ret hurtigt blev vi hentet af Falck og kørt hjem til Fyn, hvor vi derfor hurtigt lånte ny bil, og så var det ellers afsted mod Herning igen. Vi nåede derop lidt i 15, og selvom jeg er lidt skuffet over at gå glip af foredragene, så er jeg glad for at vi kørte derop, trods besværlighederne.

Det er vildt så inspirerende den messe er. Jeg gad virkelig godt være indkøber og gå rundt der, det må krible i fingrene for bare at skrive, den og den og den og den ta'r vi.
Men det var hyggeligt at gå rundt og se hvad vi ikke kan undvære og kan ønske os til hjemmet.

Generelt kunne jeg se at det jeg falder for, er langt mere 'råt', maskulint om du vil, end det vi umiddelbart omgiver os med i huset. For mit vedkommende handler det om ikke at følge trenden, men mærke efter hvad der er os. Et eksempel er, at jeg gang på gang falder for pasteller og drømmer om at mit hjem bliver forårsklart med pasteller på lysestager, puder, vaser og duge. Men så snart jeg sidder i det, bliver jeg helt dårlig, jeg er ikke til det. Og det passer skidt til resten af huset.
Jeg er ung, jeg har tid nok til at få en sikker stil, jeg er ikke en af dem der er født med den desværre. Jeg er alt for ambivalent, og letpåvirkelig. Jeg er nødt til at lade mig inspirere og virkelig mærke efter.

Nok om det, nu til messen.

Jeg tog nogle billeder, men det kan i se så mange andre steder, og af markant bedre fotografer end mig. Så i stedet vil jeg nævne nogle navne og hvad jeg faldt for.

Gejst

Det er de små ting der gør det. Jeg er vild med deres køkkenrulleholder. Sådan en lille ting, men som her bruges hver eneste dag, og hvor jeg synes det er ganske umuligt at finde en pæn holder. Men se lige denne, den er da så fed. Den er på ønskeseddelen. Sammen med deres knagerække, som hr mand og jeg er helt enige om, skal flytte ind her. Den passer perfekt til vores hus.
Jeg er faktisk vild med alt hvad de laver. Lamperne er skønne, jeg ved lige hvor den skal hænge.




Et kollektiv af kunstnere, der tager udgangspunkt i naturen.  Og smukke smukke illustrationer. Jeg ved ikke hvilket jeg skulle vælge. Vibeæg er dog en yndlingsblomst, og se lige hvor smukt den er gengivet. Den måtte meget gerne smykke min væg. 



I LOVE MY TYPE

Endnu lidt til væggen. Det er en mangelvare hjemme hos os, så derfor var det især alt til væggen der fangede mit blik. Det enkle grafiske hos ILOVEMYTYPE er vidst noget der tiltaler de fleste, eller måske bare os med OCD, jeg har i hvert fald længe ønsket mig et print. Jeg er nu den glade ejer af to postkort derfra, men ville nu blive glad, hvis denne flyttede ind i A3 størrelse.


Mona Vander

Vægrelieffer er det nye sort, måske bare hos mig, men jeg synes det er så fedt at se, når der er noget andet, der gør eksempelvis en billedevæg levende. Jeg blev ret fanget af disse keramiske kunstværker til væggen, og fik en hyggelig sludder med kunstneren bag. Generelt laver hun virkelig smukt og spændende keramik, men en af disse måtte gerne pryde min væg tak. Prisen er dog for mig ukendt.




Det var en skøn tur vi havde. Ikke en dårlig måde, at bruge en børnefri weekend på. Kan mærke at jeg allerede nu ærgrer mig over, at jeg jo nok ikke kommer med til efteråret. Selvom jeg endnu en gang, allerede har sat weekenden af.

Ingen kommentarer: