fredag den 22. marts 2013

Lillebror og grøden

Da Ludvig var ca 4,5 mdr gammel begyndte han at være særdeles interesseret i vores mad. Han savlede og tungen kørte rundt i munden på ham, mens han smaskede.
Min holdning er ellers at man skal vente længst tid muligt, og først så tæt på de 6 mdr starte op med mad. Babyer lever af mælk, og sådan er det. Altså lige indtil Ludvig kom.
Stor dreng på 4600 g ved fødslen, allerede dengang var han sulten, og kunne ikke vente på at mælken løb til, og skulle lige have lidt til blodsukkeret.
Og selvom jeg går ind for at vente med maden, så går jeg endnu mere ind for at man lytter til sig selv og sin egen mavefornemmelse. Og den sagde at vi godt kunne starte med lidt smagsprøver.

Det har så taget godt en måned hvor han har været ualmindelig dårlig til at spise. Intet kom ned, alt blev spyttet ud. Men han var meget meget begejstret for at smage den hele. Det skønne gå hurtigt med skeen, ellers blev han sur.

Men nu har han endelig knækket grødkoden, og er endda oppe og spise to små portioner om dagen. Grød til formiddag og mos til aften. Nu øver vi os så i at drikke af kop!

Jeg har det fineste sæt mega mussel børneservice til ham, og koppen er et hit. Men skålen bruger jeg til alt muligt andet også. Så derfor er mine stavangerflint skåle brugt til hans grød, de er så fine til.





Ingen kommentarer: