mandag den 25. marts 2013

Pusletaske

En gang i mellem mødes min søster og jeg, for at sy. Vi er optimistiske mennesker, så i dag samlede vi vores fire børn, på 5 mdr, 9 mdr, 3 og 4 år, og forventede at få en masse fra hånden.

Og det lykkedes.

Jeg syede en pusletaske jeg havde haft i tankerne længe. Efter jeg havde set Ida Isings smukke og praktiske pusletasker, blev jeg ret forelsket. Men herhjemme kan jeg altså ikke forsvare, at købe en ny, når jeg nu havde købt en, inden fødslen.
Men pludselig var min uægte læder "ligner-en-rigtig-taske" pusletaske fra byStroom bare ikke særlig fin. Jeg var også fra dag et af, virkelig træt af pladsen i den. 1000 lommer, som alligevel ikke battede, alt forsvandt ned i et bundløst hul.

Så nu fik jeg syet en. Sjussede mig frem til et mål jeg mente passede, da jeg desværre aldrig har haft en Ida issing taske i hånden. Men jeg kom frem til at dette var perfekt til mig, med fire store lommer, to lange hanke og en lille lækker træknap og strop, til at holde det hele samlet.
Det var en fornøjelse at sy den, især da min søster har fået sig en overlocker. Jeg har lyst til at flytte hjem til hende, bare for altid at have den ved hånden. Min søster fik syet mange fine bukser til sine børn, de bliver jo nærmest spyttet ud.

Imorgen har vi atter en halv sydag, og jeg har klippet til to par bukser til Ludvig, og to par til Ida. Dem får i at se når de er færdige.











1 kommentar:

lise sagde ...

Hej. Du syer ikke sådan en på bestilling? Eller kender du til nogen som gør? Den er rigtig flot!
Mange hilsner
Lise