fredag den 15. august 2014

Nuet


Hvordan var din sommer?

Min var lang og varm. Og skøn. Til trods for for lidt ferie og for meget arbejde.
En af de somre som jeg håber mine børn vil huske når de bliver voksne. Med badebassin, krabbefangst, cykelture, tordenvejr, sene aftener og langsomme morgener. Det var så idyllisk og rart at vi ville ønske det aldrig ville slutte.

Nu er det hverdag. Den ældste startede skole, den yngste er tilbage i dagpleje. Nu er det hverdag.

Vi skal lige op i tempo.

Min hjerne er allerede stukket af ind i efteråret. Jeg drømmer om hjemmestrik, æblemost, gummistøvler og rødkindede børn.

Mine lister er alenlange, de ting jeg drømmer om at nå, det børnene mangler, det der SKAL nås og det jeg godt gad endte i mit eget tøjskab.
Vi går se. Måske løber tiden fra mig igen. Det er sket før.

Ingen kommentarer: